Er din virksomhed synlig på Google? Tag det første skridt her

  1. Home
  2. /
  3. Startup
  4. /
  5. Er din virksomhed synlig på Google? Tag det første skridt her
Er du på udkig efter et webbureau, mac computer på bord

Er din virksomhed synlig på Google? Tag det første skridt her

Posted in : Startup on by : Kasper

Når det kommer til at præstere gode placeringer på Google, er der et væld af SEO-faktorer, som spiller ind. Jeg vil i dette indlæg blot fokusere på én faktor, der har stor betydning for din synlighed: Google My Business.

Put din virksomhed på kortet

En My Business-profil på Google er utrolig væsentlig for din synlighed i lokale søgeresultater. Sammen med en række andre faktorer, kan du på egen hånd gøre rigtigt meget for at præge din synlighed i en favorabel retning. Men som sagt: Én ting ad gangen. I dette indlæg vil jeg kort forklare, hvad du får ud af at oprette en My Business-profil og guide dig videre, hvis lokal SEO er noget, din virksomhed har brug for.

Fortæl Google, hvem du er

Ved at oprette en virksomhedsprofil, fortæller du Google, at din virksomhed eksisterer – og hvor den ligger. På den måde er der chance for, at din virksomheds website springer frem i søgeresultaterne, når en person i dit nærområde søger på varer eller ydelser, du kan tilbyde.

LOKAL SEO: Er en del af søgemaskineoptimering, der fokuserer på at onlinemarkedsføre virksomheder, så de er synlige, når potentielle kunder foretager relevante søgninger i lokalområder – eller på geografisk bestemte søgninger (eks. cykelforretning i Slagelse).

…og vær grundig

Det er vigtigt, at du tager dig god tid til at udfylde en fyldestgørende virksomhedsbeskrivelse. Tænk over, om der er nogle nøgleord, du gerne vil profilere dig på. Eksempelvis hvis du sælger en særlig vare eller udbyder en unik ydelse, så beskriv med de meste relevante og søgevenlige ord. Vær også kritisk, når du skal vælge virksomhedskategori. Desto mere spot on, desto bedre.

TIP: En My Business-profil er et vigtigt skridt på vejen mod at opnå større synlighed i lokale søgeresultater. Dog får du først rigtigt gode resultater, hvis du også har lavet on-site SEO på dit website.  

Hvad får jeg ud af det?

Hvis du har brugt tid på at lave en ordentlig virksomhedsbeskrivelse, vil din virksomhed opnå større troværdighed og autoritet inden for den virksomhedskategori, du vælger.

Som sagt er en My Business-profil først rigtig gavnende, når du generelt har brugt tid og ressourcer på søgemaskineoptimering. Ønsker du at blive klogere på, hvad du ellers kan gøre for at opnå større synlighed i lokale søgeresultater, anbefaler jeg, at du læser dette blogindlæg.

Held og lykke!

Skriv et svar